Vatandaşlar peş peşe gelen akaryakıt zamlarına çözümü LGP’li araçlara geri dönmekte buldu. Sektör temsilcileri “Şu anda LPG montajı yapan ustalarla görüştüğümüzde LPG montajının ortalama 4 kat daha fazla arttığını söylüyor. Bu da benzin ve mazota gelen zamlardan dolayı” ifadelerini kaydetti.
Benzinli araçlarda 100 kilometre bazında 380 TL yakıt kullanımı olurken, LPG’li araçların aynı kilometrede 200 TL yakıt kullanması ve yüzde 50’ye yakıt yakıt tasarrufu sağlaması vatandaşların ilgisini de her geçen gün artırıyor.
LPG montajı 4 kat arttı
Karar gazetesinin haberine göre; Muğla’da galericilik yapan Bahattin Kara, LPG’li araçlara daha çok talep olduğunu ifade ederek “Ülkemiz şartlarında vatandaşlardan LPG’li araçlara daha çok talep var. Çünkü LPG fiyatları daha çok tasarruf sağlıyor. Dolayısıyla herkes cebini düşünmek zorunda ama yeni araçların birçoğu da LPG ile uyumlu değil. Mecburen onlar da benzinli ya da dizel araç ile devam ediyor.
Birçok araba firması hibrit araçlarını üretmeye başladı. Piyasada her gün artan farklı markalar var. Hal böyle olunca hibrit araçlar da gün geçtikçe çoğalıyor. Yani 10 yıl sonra bence hibrit araçları her gün sokaklarda görebileceğiz. Şu anda LPG montajı yapan ustalarla görüştüğümüzde LPG montajının ortalama 4 kat daha fazla arttığını söylüyor. Bu da benzin ve mazota gelen zamlardan dolayı” dedi.
“Dizelle benzin arasında fark kalmadı”
Ortalama 100 kilometrelik bir yolda benzinli bir araca göre LPG’nin daha az yakıt kullandığını ifade eden Kara, “Günümüzde dizel araçların litre fiyatının benzinle de pek bir farkı kalmadı. Şu anda benzinli araçların alternatif çözümü olarak LPG dönüşümü var. Ama dizel araçların LPG dönüşümü olmadığı için dizel araçların talebi biraz azaldı.
Artık vatandaşlar LPG dönüşümlü araçları tercih ediyorlar. Bu da akaryakıt fiyatlarının yüksek artışından dolayı. Haliyle vatandaşımız bir şekilde bütçesini düşünmek zorunda kalıyor” şeklinde konuştu.
“İkinci el araçlara talep arttı”
Sıfır araç fiyatları ve bekleme süreleri sebebiyle ikinci el araçlara da talebin arttığını söyleyen Kara, “Bayilerde sıfır araçlar olmadığı için vatandaşlar, ikinci el araçlara yöneliyor. Fiyatları her geçen gün daha da yükselse bile ikinci el araçlara talep gün geçtikçe artıyor. Ama sıfır araç Türkiye şartlarında olmadığı için vatandaşlar sıra beklemeyelim, ikinci eliyle bir şekilde idare edelim diye düşünüyorlar.
Birçok müşterimiz bu mantıkta ilerliyor ya da bütçesine göre hareket ediyor. Sıfır araçlarda 1 milyon TL’nin altında emsal olarak binebileceğiniz C segmentinde bir araç kalmadı. O yüzden ikinci el araçlar daha çok talep görmeye başladı. Sıfır araçlar 2 buçuk sene önce 167 bindi. Ancak şu anda 1 milyon 200 TL civarlarında. Araçların dövize göre en az 5 kat daha fazla prim yaptığını düşünüyorum” dedi.